I dag “skældte” jeg en kunde ud

UNDSKYLD – Jeg er her jo for at hjælpe…
Da jeg var yngre (og fastere i kødet) havde jeg hudproblemer og gik jævnligt til kosmetolog.
En ikke altid hyggelig affære, da de faktisk altid formåede at få mig til at føle dårlig samvittighed og lidt “dum”, når jeg ikke havde gjort præcis det de ville have.
Da jeg i sin tid så tog min uddannelse nr.2 og blev hudterapeaut/kosmetolog bestemte jeg mig for at sådan ville jeg ALDRIG blive overfor mine kunder – alligevel skældte jeg en kunde ud i dag.

Men bare roligt – det var kærligt ment, og sådan blev det heldigvis også modtaget.

Havde en sød (nyere) fast kunde på briksen til morgen, hun besluttede sig sidste efterår for at selvfølgelig fortjente hun at tage sig af sig selv og sin hud. Hun arbejder (ben) hårdt og har fast natarbejde. Vi har derfor snakket om hvordan hendes hudpleje rutiner bedst kunne passes ind i hendes dagligdag.

Hun startede ud med et par NUXE produkter og jeg var lidt spændt på om hun kunne få gang i nye vaner – selvfølgelig kunne hun det.
Da hun kom anden gang kunne jeg se en lille forskel i huden og mærke en STOR forskel hos min kunde, for hun ville det her.

Vi snakkede om, at hun gerne ville mere og have et komplet hudplejeprogram med dag- og natcreme og øjencreme.
Valget faldt på FILORGAHydra Filler dagcreme og øjencremen Time Filler Eyes i samme serie og fordi der var en kampagne fra firmaet fik hun en MESO+ serum med til at bruge under dagcremen. Til natten fik hun Vita-A fra pHformula da den “sparker …” når det gælder genopbyning af huden.  Og netop fordi den er så potent skal man tilvænne huden og starter typisk med at  bruge den hver 2. eller 3. nat.
Det var i begyndelsen af marts hun fik produkterne med hjem, og dem sammen med behandlingen gjorde jo, at hun kom af med nogen penge den dag.

Det gjorde hun også i dag skulle jeg hilse og sige – for da jeg var færdig med at behandle hende siger hun at hun lige skulle have noget med hjem, hendes NUXE renser nu brugt op så hun skulle have den FILORGA foam vi havde snakket om hun skulle skifte til, fint nok – MEN så sagde hun:
Jeg skal også have “alt det andet” WHAT??

Må indrømme jeg lige måtte have det een gang til, men jo den var god nok – hun havde brugt alle sine produkter hun fik sidst, og så var det altså jeg måtte “skælde” lidt ud. På den kærlige måde forstås, for det er drøje sager, der er i de små krukker jeg sælger.

Vi fik en snak om mængder, jeg viste hende hvad der ca. er passende til hendes ansigt bl.a. at der faktisk kun skal bruges det der ca. svarer til svovlet på en tændstik af øjencreme til hver øje. Hun kunne sagtens se hun brugte ALT for meget, hvilket faktisk også er grunden til at hun havde problemer med at smøre det ud, cremerne kunne simpelthen ikke optages i huden.

Efter lidt kærlig dril/skæld ud om, at hun var en “dyr dame” forlod hun glad og oplyst klinikken med ordene: jeg er så glad for at komme her, og vi ses jo til næste tid.

Så mon ikke det var ok med lidt skæld ud?
Fra mig til mig lød der altså også skæld ud, for jeg har åbenbart ikke vist min kunde det godt nok da jeg sendte hende hjem med produkterne første gang.
UNDSKYLD

Jeg er her for at hjælpe mine kunder, så det ærger mig når jeg tænker jeg kunne have gjort mere.

På skønt gensyn

Gitte

P.s. Hvis du syntes dine hudplejeprodukter hurtigt slipper op, så tjek op med din creme-pusher om du bruger de korrekte mængder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Please reload

Vent venligst...