Halsen er en værre sladrehank så brug halscreme

Her kan det virkelig betale sig at være ekstra opmærksom.
Halsen er en værre sladrehank når det kommer til “afsløring af alder/hudtilstand”
Mange glemmer nemlig det der stykke mellem hoved og krop når de plejer sig – rigtig dårlig ide…..

Huden og musklerne på halsen hæfter nemlig ikke direkte på knogler som på resten af kroppen, samtidig har den et lavere fedtindhold. Begge dele resulterer i at huden på halsen hurtigere ældes og bliver slap.

Heldigvis er der hjælp at hente både i form af halscreme der som navnet jo antyder er udviklet specielt til den type hud vi har på halsen (og decollete).

Halscreme er udviklet til netop at kompensere for det lavere fedtindhold i huden, de virker opstrammende og udglattende på vævet OG så er det min erfaringer at de giver en smuk forfinet overflade på huden der efterlader et mere ungdommeligt og velplejet udtryk.

Skal være ærlig og indrømme at jeg kun har prøvet 2 forskellige mærker af halscreme i mit liv (Guinot og pHformula) og at jeg i perioder “snyder” og nøjes med at bruge min ansigtscreme ned af halsen og foran på decollete. De er såmænd ok – men når det så er sagt, så får jeg HELT ÆRLIGT ikke samme flotte resultat som når jeg bruge min halscreme.

Både Longue Vie Cou og NECK Recovery giver en anderledes overflade og huden ser mere smooth og velplejet ud end når jeg kun bruger min dag-/natcreme på halsområdet.
Så nu har jeg foræret mig selv NECK Recoveryfra pHformula og glæder mig til at gå foråret i møde med smukkere hals/decollet når vejret forhåbentligt tillader mindre tøj end i øjeblikket.

Vil du gøre det EKSTRAgod, så kombiner din halscreme med øvelser for kalkunhals og dobbelthager ?
Og JOdet virker – hvis altså du laver dem regelmæssigt dvs. gerne hver dag.

Du får lige 2 helt enkle øvelser som du f.eks. kan lave hver gang du alligevel er på toilettet:

# 1. 
Luk munden og læn hovedet tilbage så din hals er udstakt.
Sæt tungen op bag fortænderne
Træk kæben opad med let åben mund mens du holder tungen bag fortænderne.
Du vil kunne mærke et stræk i musklerne foran på halsen, lave 20 gentagelser et par gange om dagen.

# 2.
Giv loftet et kys
Stå oprejst i afslappet stilling med fødderne i hoftebredde.
Læn nakken tilbage så du ser direkte op i loftet.
Lav overdreven trutmund og “send laange kys” op mod loftet ca. 5 sek. pr. gang.
Du vil mærke det spænder godt i muskler i hals og hage.

Udtrykker jeg mig ikke godt nok eller har du problemer med at visualisere så har Danielle Collins lavet en Youtube video med 5 simple yogaøvelser for slap halsområde.

Eller du kan se klippet med Anette Kristine Poulsen fra Beautyspace.dk der viste halsøvelse da hun besøgte Det Skønne Hjørne og holdt foredrag for en masse skønne kvinder.

Og ja selvfølgelig skal du investere i en ekstra creme, men du skal jo ikke bruge mere creme totalt. Så spørger du mig er pengene givet godt ud.

På skønt gensyn

Gitte

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Please reload

Vent venligst...